سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاکریز

سلام .نبودید هیچ کدوم .ولی استاد جاویدی تشریف آوردند و برای هفته دیگر تکالیف زیررا دادند .

1- ماهیت پژوهش کیفی چیست وانجام این پژوهش درعلوم تربیتی چه ضرورتی دارد؟

2- ویژگیهای پژوهش کیفی چیست؟

پاسخ با استفاده از 2 منبع اینترنتی و سه منبع چاپی مستند تهیه و تا قبل ازساعت 21 روز دوشنبه هفته آینده برای استاد ایمیل شود .

منبع اصلی درس: کتاب پژوهش کیفی وطرح پژوهش نوشته جان کراسول ترجمه دکتر حسن دانایی فرد و حسین کاظمی انتشارات صفار ویرایش دوم .

    

گل سفید flower white





برچسب ها : پژوهش کیفی  , 
      

    با نگاهی دقیق به خیابانهاوبه خصوص چهارراههای شهرهای ایران در روز عیدفطر صندوقهای گوناگونی جلب توجه می کند که برای جمع آوری زکات فطریه بر پا شده است . هر کدام متعلق به سازمان یا خیریه ای است .عمده آنها کمیته امداد حضرت امام (ره) و یا سازمان بهزیستی می باشد . بخش دیگر صندوقها متعلق به سازمانهای مردم نهاد خیریه ای یا مساجد می باشد . فی نفسه اقدام خوبی به نظر می رسد . زحمت مردم را برای رساندن زکات به فقیر کم می کنند و این بار سنگین را از دوش آنها برمی دارند . اما :
آنچه در شرایط پرداخت زکات فطریه ماه مبارک رمضان آمده این است که باید ابتدا در بین اقوام و آشنایان درجه یک به دنبال مستمند باشیم واگر نبود در بین همسایگان و هم محلی هایمان جویای فقرا باشیم و اگر نبود در شهرمان فقیری بیابیم و زکات را به او بدهیم تا طعم شیرین عید فطر را بچشد و هدیه ی خداوند را دریافت کند . از طرفی وقتی مومنی نیازمندی را در بین اقوام یا همسایگان و یا همشهری های خود برای پرداخت زکات فطریه شناخت باعث می شود که در طول سال هم او را مورد حمایت خود قرار دهد و این یعنی دستگیری از محرومان به طور مستقیم و بدون واسطه . اکنون تصور کنید تعداد صندوقهای جمع آوری زکان در سطح شهرهای ایران را .شاید به تعداد صندوقهای اخذ رای و شاید چند برابر آن به واسطه تعدد سازمانهای خیریه . وجود این صندوقهی صرف نظر از هدف راحت کردن زکات دهنده معضلاتی را به همراه دارد که به چند نکته از آن اشاره می کنم .

1-     فقرا و نیازمندان توسط اقوام و همسایگان شناسایی نمی شوند و در طول سال از کمکهای آنان بی بهره می مانند .

2-   تاکید اصلی و احتیاط واجب اسلام در تسریع رساندن زکات قبل از نماز عید به نیازمندان بی اثر خواهد ماند و مبالغ جمع آوری شده در چرخه امور اداری و مالی معطل می ماند.

3-   مبالغ بسیاری برای تبلیغات و لوازم جمع آوریاز قبیل اجاره میزو صندلی وچتر سایبان و خوراک و گاهی حق الزحمه عوامل اجرایی هزینه می شود که قطعا ازاصل پولهای جمع آوری شده کسر می گردد.

4-     تعدد مراکز و نامهای خیریه کنترل صندوقها را غیر ممکن می کند و در این بین افرادی سودجو امکان جمع آوری زکات را بدست می آورند .

5-     نیازمندان در عین نیاز در روز عید فطر چشم به صندوقها دارند که " خدایا حق ما کی می رسد"

6-   ومهمتر ازهمه ی این نکات و نکاتی که به ذهن خواننده محترم می رسد اینکه ،هنگام پرداخت مستقیم زکات احساسی در انسان ایجاد می شودکه باعت شکر نعمتهای خداوند می شود وباعث دعا برای رفع نیاز نیازمندان می شود .اما در هنگام پرداخت غیر مستقیم و یاانداختن در صندوقهای جمع آوری زکات ، این احساس ایجاد نمی شود و گاهی در رسیدن مبلغ به نیازمند با ذهن انسان تردید راه می یابد .

پس چه خوب است کمک کنیم تاحکم اسلامی پرداخت زکات فطریه همانگونه که نقل شده اجراشود .همانگونه که باید باشد ، باشد .وجود صندوقهای جمع آوری کمکهای مردمی برای مستمندان ونیازمندان درطول سال بسیار کارمناسبی است اما چه خوب است در روز عید فطرمردم برای پرداخت زکاتشان جویای فقرا و نیازمندان شوند تا نعمت بزرگ داشتن و بی نیازی را سپاس گویند . اگر این صندوقها در روز عید فطر برپا نشود ، تمام مبلغ فطریه مسلمانان به نیازمندان می رسد و آنها هم جشن عید فطر را در تمکن مالی برگزار می کنند و شادمان از هدیه ی خداوند هستند .

خدایا: حاجت تمام نیازمندان را روا کن و آنهارا از دیگران بی نیاز فرما.
                                                                                                   عید فطر سال
1392
عید فطر





برچسب ها : اجتماعی  , 
      

دقایقی است که فینال جام بیستم بین آلمان و آرژانتین آغاز شده و حد اکثر  120 دقیقه دیگر جام در دستان قهرمان بالای سر می رود و...
میلیاردها نفر چشم به تلویزیون دوخته اند تا ببینند کدام تیم چگونه گل می زند . کمی آنطرف تر هم دو تیم در حال مبارزه هستند . مردم مظلوم و بی دفاع غزه و غاصبان صهیونیست . نمی دانم چند نفر خبرهای این مبارزه ی نابرابر را دنبال می کنند . اسرائیل که با استفاده از هیاهوی جام جهانی صدها تن مواد منفجره را برسر مسلمانان روزه دار می ریزد و کودکان مظلوم را به خاک وخون می کشد . داستان غزه و اسرائیل را همه می دانند . نکته اینجاست که: 
چرا اگر برزیل 7 گل از حریفش می خورد فریادو فغان همه بلند می شود و دلها به حال برزیل و بچه های فوتبال دوست آن می سوزد و در تمام روزنامه های دنیا چشمهای اشکبار کودکان برزیلی می شود تیتر اول آن . اما صور ت آغشته به خود کودک فلسطینی پشت توپ جام جهانی  پنهان می ماند و کسی نمی بیند که چگونه آتش بمبهای اسرائیلی آن را سوزانده است . حضور اسرائیل غاصب در آفساید در باریکه غزه از زمین و هوا ودریا به چشم نمی آید و کسی خطا نمی گیرد . کجایند داورهای بین المللی . کجایند آنها که برای چشمهای اشکبار کودک برزیلی دل می سوزانند . آیا نمی بینید بدنهای پاره پاره مردم بی دفاع غزه را؟ نمی بینید خانه های ویران شده آنها را ؟ به چه گناهی باید اینچنین به خاک وخون کشیده شوند ؟ پس کجاست داوری و هیات داوری که ادعای هدایت دنیا را در دهکده جهانی دارند ؟ آیا کودکان فلسطین نباید فینال جامتان را ببینند؟ آیا نباید از فرزند ناخلفتان بخواهید که اگر مرد میدان است در میدان نبرد رو در روی مبارزین فلسطینی به مبارزه آیند ؟ کجاست حمایت از حقوق بشرتان ؟ ننگتان باد ای مدعیان دفاع از حقوق بشر ... 
اما مثل روز روشن است که این بار هم جام قهرمانی را مردم غزه به خانه خواهند برد . مثل دوره های قبل .حال اگر در شش روز نشود در 32 روز و اگر به طول بینجامد در شصت وچهار روز . قطعا ظلم شکست خواهد خورد و بار دیگر اسرائیل سرافکنده می ماند . و حامیان آن نیز در نزد مردم آزاده جهان منفورتر خواهند شد ...  

 




      

 حضور مقام معظم رهبری در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با توجه به انتخاب مکان و زمان ، بازتابها و برداشتهای متفاوتی دارد ، ایشان درروزهای اول سال 1393 قدم به منطقه عملیاتی آبادان گذاشتند . منطقه ای که در روزهای اول جنگ در محاصره دشمن بود . با فرمان امام خمینی (ره) به نیروهای نظامی و تعیین مهلتی برای شکستن حصر آبادان ، عملیان ثامن الائمه آغاز شد و دشمن به عقب رانده شد و آبادان از محاصره رهایی یافت . به نظر می رسد مقام معظم رهبری در سال (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) با حضور در منطقه مذکور قصد دارند به مدیران جامعه تفهیم کنند  با اینکه در روزهای اول جنگ امکاناتی برای مقابله با دشمن نداشتیم اما مدیریت جهادی باعث شد فرمان حضرت امام محقق شود و حصر آبادان شکسته شود .مقاومت مردم از یک سو ومدیریت جهادی دوران دفاع از سوی دیگر باعث سرآغازی برای پیروزیهای رزمندگان شد تا جایی که دشمن و مجامع بین المللی وادار به پذیرش خواسته ها وشرایط ایران گردیدند . اکنون نیز می توانیم با عزم ملی و مدیریت جهادی مشکل اقتصادکشور را با اتکا به توانمندیهای داخلی حل کنیم و برای شکستن حصر اقتصادی گام بلندی برداریم تا دست نیاز به سوی دیگران نداشته باشیم . وقتی کشوری در تامین نیازمندیهای خود نیاز به تصمیم گیری کشورهای استعمار گر داشته باشد قطعا در بخش فرهنگ نیز باید تابع شودو ازارزشهای اجتماعی ودینی خود دست بردارد واینچنین می شود که جریان آندلس پیش می آید .

حال باید به اتنظار نشست و عملکرد مدیران کشور را درسالجاری ارزیابی کرد که آیامفهوم مدیریت جهادی را درک کرده اند یا هنوز در مدیریت غربی غرق هستند و برای انجام ماموریتها نیاز به نظریه تیلور دارند .





برچسب ها : اجتماعی  , 
      

تا کمتر ازچهار ساعت دیگر سال 1392 به پایان می رسد و بهار 1393 آغاز می شود . طبق معمول مقام معظم رهبری در سخنان خود ، سال را نامگذاری می فرمایند و به عبارتی شعار سال مشخص می شود .
شعار سال چراغ راهی است برای مسئولین نظام و مردم تا در فعالیتهای سیاسی اجتماعی و اقتصادی خود آن را سرلوحه امور قرار دهند و برای تحقق آن تلاش نمایند . مقام معظم رهبری در سالهای گذشته با مشخص کردن شعارهایی هدفمند و متناسب با نیاز جامعه ایران و جهان اسلام توانستند به حرکتهای ایرانی و اسلامی جهت بدهند . در ایران توسعه علمی ،  اجتماعی و سیاسی به اوج خود رسید و در جهان اسلام نیز بیداری اسلامی دستاورد عظیم توجه رهبر جهان اسلام به بیرون از مرزهای ایران بود . 
سال  1392 سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نامگذاری شد . با حضور پر شور ملت در انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رییس جمهور منتخب بدون هیچ درگیری و اختلافی حماسه سیاسی  به وقوع پیوست . 
ایجاد مشکلات اقتصادی و اوجگیری تحریمها و فشار تحمیل شده برمردم در ابعاد اقتصادی ومعیشتی این قسمت از شعار سال را عقیم گذاشت . لذا بعیدبه نظرمی رسد که مقام معظم رهبری در شعار سال جدید نگاهی به سوی اقتصاد نداشته باشند . از سویی ایشان در روزهای آخر سال نگرانی خود رااز اوضاع فرهنگی کشور ابراز کردند و قطعا توجه خاصی به موضوع فرهنگ خواهند داشت . حال اینکه ایشان چگونه این دو مقوله متفاوت از هم را در شعار سال بگنجانند باید ساعاتی دیگرصبر کرد . شاید پیشگویی من نیز درست نباشد و موضوع مهم تری برای نامگذاری سال 1393 مد نظر رهبری نظام باشد .

     

 





برچسب ها : اجتماعی  , 
      

مدتها منتظر بودیم تا کسی جرات کند و در توصیف ارزشهای دفاع مقدس نقشی بر پرده سینمای بیمار ایران حک کند . شنیدیم ده نمکی در ادامه اخراجیها ،معراجیها می سازد . خوشحال که می آید روزی نتیجه این هنر هنرمند دفاع مقدس.
امروز دست کودک 9 ساله ام را گرفتم تاازکنار این همه فیلم های مختلف وبازیهای رایانه ای عبورش دهم و چشمهایش را به گوشه ای از روزهای دفاع مقدس و چهره معراجیها باز کنم . اولش بادیدن مناره های مسجد خوشحال شدم که شاید صف نماز جماعتی را در پرده سینما ببیند که ندید . خدا خدا می کردم که گفتگوی پدر ومادر محمد تمام شود که فرزندم حرفهای بی تربیتی آنها را نشنود که شنید . 
او را بافیلم به جبهه بردم .جبهه ای که بارها برایش شجاعتهای رزمندگان و سختیهای سنگرنشینان را وصف کرده بودم . به او گفته بودم در جبهه آتش بودو خون .عشق بودو عروج . درحال دیدن فیلم وانجارهای پی درپی ناپالمهای رایانه ای گاهی به چهره ام نگاهی می کرد . فکر می کنم می خواست اینگونه بگوید : این آتشها که در بازیهای کامپیوترم دیده ام  . چرا از این دست و پای قطع شده خونی نمی ریزد؟ چرا این آتشها زود خاموش می شود و هیچ دودی ندارد؟ و مهمتر از همه می خواست بگوید: چرا فقط ایرانیها کشته می شوند و از کشته ها پشته می سازند ؟ پس اون عملیاتها که تو می گفتی کجاست ؟ چرا فقط تانکها و هواپیماهای عراقی پیروزند ؟ پس بابایی و شیرودی کجابودند؟ میخواستم بگویم کمی صبر کن .ده نمکی اشتباه نمی کند . حتما در آخرای فیلم شجاعتها و رشادتها را با عروج نشان می دهد . اما دریغ ازیک صحنه پیروزمندانه تا غرور ایرانی اسلامی را مسرور کند !. فقط دو خط که : این عملیات ایذایی بوده و عملیات اصلی در جای دیگری انجام شده ...
آن هم که فرزندم نتوانست کامل بخواند چون نمی دانست ایذایی با کدام ز نوشته می شود و یعنی چه.
باید او را به دیدن فیلم چ ببرم شاید بداند در جبهه چه اتفاقهایی رخ داده است .
راستی جناب ده نمکی ! خودت هنگام ساخت فیلم کجا بودی؟ تو که مرد جنگی . مگرنمی دانی اورکتی که بر تن محمد نقش اول فیلمت کرده اند توزیع شده در بعد از جنگ ودر دهه هفتاد بین پرسنل سپاه بوده و بسیجیان از این نوع اورکت ندارند؟ مگر نمی دانی خودروهای تویوتای آن روزها بدون شماره و کد بوده ؟ مگر نمی دانی تخریبچی قبل از نیروها به خط می زند ؟ مگر نمی دانی هلیکوپتر های عراقی چه شکلی بوده و آمریکایی نبوده ؟ ومگر تا حالا فیلم دفاع مقدسی ندیدی؟؟؟ 
اگر این خرابکاریت را جبران نکنی رزمندگان ، جانبازان ، اسرا و شاید شهدا تو را نبخشند ...همین   





برچسب ها : دفاع مقدس  , 
      

آدمی بدون آرزو زنده نخواهد ماند . چه آرزویی بهتر از اینکه بخواهم بار دیگر خدا دعوتم کند . البته اول شایسته ام کند برای حضور . حضوری که در آن رنگ خودم نباشم .به رنگی باشم که او می طلبد . به رنگی باشم که او با آفریدنم به خود احسنت گفته .
جالبه وقتی در قران می خوانیم که خداوند بی نیاز مطلق ، برای آفریدن انسان به خود احسنت می گوید . حال تصور کنید این انسان به کجا باید برسد و کمال او در چیست .
هر آفریننده ای از مخلوق خود انتظاری دارد و خدا از مخلوق خود چه می خواهد که به خلق او اینچنین افتخار می کند . آه از کسانی که خود رابه جز خدا می فروشند وگاه چه ارزان می فروشند .
و خدا را ....





برچسب ها : مکه.مدینه  , 
      

یادم آید روز دیرین .
خوب وشیرین .
اول ترم .
وقت بسیار درس اندک .
حال اینک .
روز آخر .
روز تلخ امتحانات .
آخر ترم .
وقت اندک .
درس بسیار.
درس بسیار . درس بسیار ...
وقت اندک .





برچسب ها : دانشگاه  , 
      

مرگ بر تازیانه ها، تازیانه های بی امان، به گرده های بی گناه بردگان
مرگ بر مرگ ناگهانی صد هزار زندگی، در یکی دو ثانیه، با سقوط علم از آسمان
مرگ بر کشتن جوانه ها، مرگ بر انتشار سم در زلال رودخانه ها
مرگ بر فصاحت دروغ، مرگ بر بوق های بوق، مرگ بر سیم های خاردار و کشتزارهای بیم
مرگ بر گورهای دسته جمعی و بندهای انفرادیِ زمین
مرگ بر بریدن نفس، مرگ بر قفس، مرگ بر شکوه خار و خس، مرگ بر هوس
مرگ بر حقوق بی بشر، مرگ بر تبر، مرگ بر شراره های شر
مرگ بر سفارت شنود، مرگ بر کودتای دور، زندگی باد زندگی او، زنده باد زندگی من تو ما
یک کلام... مرگ بر آمریکا...
مرگ بر ابولهب، مرگ بر یزید و شمر و ابن سعد، مرگ بر زاده ی زیاد
بگو بلند: بیش باد
مرگ بر قطعنامه های بستن فرات، قحط آب، مرگ بر تیر مانده بر گلوی کودک رباب
مرگ بر قطع خنده های روشن علیرضا، مرگ بر گلوله ای که خط کشید روی خاطرات آرمیتا
یک کلام...مرگ بر آمریکا...





برچسب ها : هنر  , 
      

به گزارش افکارنیوز، روز گذشته مراسم ختم همسر آیت الله حائری شیرازی با حضور شخصیت های مختلف لشگری و کشوری در مسجد نور تهران برگزار شد.

حجت الاسلام قرائتی از جمله شخصیت های شرکت کننده در این مراسم بود.

این مراسم که از ساعت 16 آغاز شده بود، همزمان با اذان مغرب به پایان رسید؛ پس از پایان مراسم، حجت الاسلام قرائتی که مسئول ستاد اقامه نماز در کشور نیز می باشد، بلافاصله در نماز جماعت مسجد نور شرکت کرد.

وی بعد از نماز طی سخنانی کوتاه برای حاضران مطالبی را در خصوص جایگاه زنان و نقش آنها در جامعه بیان کرد؛ اما نکته جالب آن بود که قرائتی در این مراسم هم که در واقع ادامه مراسم ختم همسر آیت الله حائری شیرازی بود، مردم را خنداند.

وی در خصوص دلیل حضورش در این مراسم گفت: بنده هرسال به شیراز می رفتم و در آنجا در منزل آقای حائری شیرازی بودم و غذای ایشان را هم می خوردم و ایشان در واقع به گردن من حق دارد.

قرائتی خطاب به حضار گفت: شما هم به من غذا بدهید تا برای شما هم فاتحه بخوانم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده در مجلس عزای پدرم 7 بار مردم را خنداندم و بعد از آن به من نامه ای دادند که در آن نوشته شده بود که اینجا مراسم عزای پدرت است.

وی اظهار داشت: روزی زنم به من گفت: اگر یک روز شما توانستی مردم را بگریانی و آیت الله صدیقی توانست مردم را بخنداند، امام زمان (عج) هم ظهور می کند.

                                            در مراسم عزای پدرم 7 بار مردم را خنداندم





برچسب ها : قرائتی.خندیدن  , 
      
   1   2   3   4      >